spinservis.cz / O firmě / Tiskové zprávy / Zpráva o globální odpovědnosti pro rok 2009 společnosti Xerox potvrzuje pokrok

Zpráva o globální odpovědnosti pro rok 2009 společnosti Xerox potvrzuje pokrok

25.01.2010

Společnost plní svoji strategii udržitelného rozvoje, snižuje emise skleníkových plynů o 20 procent a od roku 1991 snížila množství odpadu o 1 milión tun. Hodnota dobročinných projektů společnosti dosahuje 12,6 miliónů USD.

Praha, 25. ledna 2010 – Společnost Xerox vydala svoji Zprávu o globální odpovědnosti pro rok 2009. Zpráva obsahuje komplexní přehled aktivit a pokroků společnosti v oblasti sociální odpovědnosti, udržitelnosti, řízení a etiky v životním prostředí, ochrany soukromí a spokojenosti zákazníků, různorodosti zaměstnanců a jejich rozvoje a firemního dárcovství a dobrovolnictví.

„Patřili jsme mezi průkopníky v oblasti udržitelného rozvoje, protože jsme považovali za dobrou věc dělat něco pro životní prostředí,“ napsaly Anne Mulcahy, předsedkyně představenstva společnosti, a Ursula Burns, výkonná ředitelka společnosti, v dopise akcionářům, který je součástí zprávy. „Mimochodem jsme ale přišli na něco jiného. Každá z našich inovací končí buď úsporou peněz nebo vytvořením nových trhů či příjmů. Zjistili jsme, že se nemusíme rozhodovat mezi životním prostředím a ziskem. Můžeme zvládat oboje.“

Aktuální pokrok v udržitelnosti životního prostředí
Xerox sleduje své cíle pro udržitelný rozvoj ve čtyřech oblastech, v nichž může dosáhnout významného dopadu napříč všemi svými technologiemi a službami.

Ochrana klimatu: Xerox investuje do technologií, které snižují uhlíkovou stopu aktivit společnosti i jejích zákazníků. Našim cílem je dosáhnout hodnocení „Carbon Neutral“. Emise skleníkových plynů za celou společnost klesly mezi lety 2002 a 2008 o 20 procent a společnost věří, že dosáhne 25procentního snížení vůči roku 2002 těchto emisí v roce 2012.

V loňském roce 80 procent nových výrobků splnilo nebo překročilo mezinárodní standard ENERGY STAR, a to i přestože došlo ke zpřísnění požadavků na jeho splnění. Cílem společnosti je, aby v roce 2010 splňovalo standardy ENERGY STAR 90 nebo více procent nových výrobků. Kalkulačka udržitelného rozvoje společnosti Xerox, uvedená v roce 2008, pomáhá zákazníkům identifikovat příležitosti pro snížení spotřeby energie, menší množství tuhého odpadu a nižší emise skleníkových plynů kancelářských tiskových aktivit.

Zachování biodiverzity a světových lesů: Xerox spolu se zákazníky, dodavateli a dalšími partnery podporuje vývoj udržitelného papírového cyklu. Xerox očekává, že jeho dodavatelé budou dbát na přísné požadavky na udržitelnost lesů. V současnosti více než 90 procent objemu papíru Xerox splňuje požadavky společnosti, cílem je 100 procent. V roce 2008 Xerox podle plánu udržel certifikaci „chain of custody“ a rozšířil portfolio nabízených papírů s certifikacemi od FSC (Forest Stewardship Council) a PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification). Xerox rovněž pokračoval ve svém tříletém partnerství v hodnotě 1 miliónu USD s organizací The Nature Conservancy, která podporuje konzervační aktivity zaměřené na vývoj udržitelného papírového cyklu.

Ochrana čistého vzduch a vody: Xerox usiluje o odstranění používání toxických materiálů v celém dodavatelsko-odběratelském řetězci. Po dlouhá léta společnost aplikuje přísné interní standardy, které řídí používání chemikálií ve výrobě a produktech a průběžně upravila nebo nahradila procesy, aby zásadně snížila použití toxických látek a těžkých kovů. Naším cílem je dosažení nulové toxické stopy.

Ochrana a řízení odpadů: Program návratu a recyklace vybavení a spotřebního materiálu společnosti Xerox snížil množství odpadu o 48 tisíc tun, od roku 1991 je to již 1 milión tun odpadu. Společnost dosáhla v roce 2008 interní míry recyklace 92 procent a v podpoře svého cíle „žádný odpad na skládku“ z firemních aktivit vyvíjí bezodpadový cíl v roce 2009. Xerox rovněž pracuje na snížení množství pevného odpadu z největších skladů o 25 procent do roku 2012.

V květnu 2009 uvedl Xerox přelomové multifunkční zařízení ColorQube™, které používá vlastní technologii tuhého inkoustu. Jeho bezkazetové řešení vytváří o 90 procent méně odpadu ze spotřebního materiálu než srovnatelné laserové výrobky a snižuje dopady výroby a dopravy na životní prostředí.

Mezi další významné body ze Zprávy o globální odpovědnosti společnosti Xerox patří:

Zkušenosti zákazníků: Xerox nabízí nejširší portfolio dokumentačních technologií a služeb a za poslední tři roky uvedl více než 80 výrobků. V roce 2008 získaly výrobky Xerox více než 230 ocenění po celém světě a Xerox se stal první společností na trhu správy dokumentů, která obdržela certifikaci „excellence“ od společnosti J.D. Power and Associates za kvalitní technickou podporu tři roky po sobě. Toto ocenění se řadí mezi nejvýznamnější v oblasti služeb zákazníkům.

Příspěvky pro komunity, v nichž žijeme a pracujeme: Nadace Xerox Foundation investovala 12,6 miliónů USD do 2 825 neziskových organizací a dorovnala přibližně 1 700 zaměstnaneckých příspěvků do neziskového sektoru. V roce 2008 Xerox a jeho zaměstnanci přispěli 3,5 milióny USD do organizací United Way a více než 9 500 zaměstnanců věnovalo svůj čas na projekty přes program Xerox Community Involvement Program.

Celou Zprávu o globální odpovědnosti pro rok 2009 si můžete přečíst zde: http://www.xerox.com/citizenship . Pro více informací o závazku společnosti k udržitelnosti životního prostředí navštivte http://www.xerox.com/environment .

Xerox je světovým lídrem a nositelem inovací v oblasti správy dokumentů a tiskového prostředí. Nabízí produkty pro domácnosti i řešení pro firmy různých velikostí, od malých společností až po mezinárodní korporace, kterým umožňuje dosáhnout plně integrovaného řízení dokumentů. Xerox dodává zákazníkům samostatně nebo v rámci svých řešení široké spektrum zařízení - černobílé a barevné multifunkční zařízení, faxy, tiskárny, velkoformátová zařízení, produkční a publikační tiskové systémy, dále software pro správu dokumentů a služby v oblasti tvorby, zpracování, archivace a řízení toku dokumentů. Xerox pomáhá zákazníkům díky nejnovějším technologiím snížit provozní i personální náklady a zefektivnit obchodní procesy.


Kontakt pro média:
Ivan Chovanec, Xerox
Marketing Communication Manager
E-mail: ivan.chovanec [zavinac] xerox.com

Michaela Staňková, Fleishman-Hillard
tel. 234 669 511
E-mail: stankova [zavinac] fleishman.com