spinservis.cz / O firmě / Tiskové zprávy / Výzkum potvrdil vedoucí pozici kancelářského papíru Xerox

Výzkum potvrdil vedoucí pozici kancelářského papíru Xerox

04.06.2012

Společnost Opticom International Research zveřejnila výsledky průzkumu „Sledování hodnoty značky – kancelářský papír“, jehož desátý ročník byl proveden mezi 3000 koncovými zákazníky z různých ekonomických sektorů.

Praha, 4. černa – Xerox po sedmé za sebou uhájil prvenství v povědomí zákazníků o dodavatelích kancelářského papíru. Ve svém průzkumu to uvedla firma Opticom International Research, která každoročně zveřejňuje tzv. index hodnoty značky, který vychází ze dvou kategorií měření – povědomí a spokojenost se značkou. Ta se definuje jako aktivum spojované s jejím vlastníkem, jejím jménem a symbolem, a přidává či ubírá majiteli nebo zákazníkovi na celkové hodnotě výrobku.   

Mezi tři nejúspěšnější značky kancelářského papíru podle indexu Opticom Brand Equity patří následující:

Z průzkumu blíže vyplývá, že papír Xerox se v povědomí zákazníků umisťuje nejlépe mezi velkými firmami. Navíc, spolu s firmou Lyreco je zastoupen v první desítce ve všech zkoumaných zemích. Ostatně papír Xerox patří v těchto zemích i mezi nejprodávanější. Mezi všemi respondenty platí, že největší důraz při vybírání dodavatele kancelářského papíru kladou na úsporu a kvalitu. Menší podniky potom spíše zajímá cena a tradice odběru od určité firmy, větší podniky zase kladou velký důraz na environmentální aspekty.    

Zajímavým zjištěním také je, že v případě nabídky levnějšího papíru od jiného dodavatele by se 51 % dotázaných rozhodlo zvolit tuto variantu, ale 44 % (tedy jen o 7 % méně) by i nadále zůstalo věrných svému původnímu dodavateli. To ukazuje, že loajalita hraje stále významnou roli i přes stálé vyšší nároky na snižování nákladů. 

Celkově výsledky jasně ukazují  dlouhodobý trend, kdy dobré povědomí o značce a loajalita koncových zákazníků jsou hlavními předpoklady pro úspěch v tomto oboru, což se shoduje s filozofií firmy Xerox, která dlouhodobě obhajuje první místo v této anketě.